رفع نواقص و گنجاندن بودجه قانون تسهیل ازدواج در بودجه ۱۴۰۰

نماینده اصفهان با بیان اینکه در حدود ۱۱ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور در سن ازدواج قرار دارند،گفت:متاسفانه به دلیل شرایط موجود این افراد امکان ازدواج ندارند که باید شرایط ازدواج برای آنها فراهم شود.

بیشتر

مجلس، ناظر بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هم اکنون در حال اجراست، اما نتایج اجرا از سوی بخش نظارتی مجلس یعنی کمیسیون امنیت ملی پیگیری و با حضور مسئولان ذیربط بررسی می‌شود.

بیشتر

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: برای طرح لغو تحریم‌ها، ضمانت های اجرایی شدیدی در نظر گرفته شده است

مقتدایی با بیان اینکه برای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ضمانت‌های اجرایی شدیدی در نظر گرفته شده است، گفت: این طرح در جهت صیانت و حفاظت از حقوق مردم تدوین شده است.

بیشتر

مقتدایی: عربستان رفتار های اشتباه گذشته خود درباره ایران را مورد بازنگری قرار دهد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان سعودی ضمن بازگشت به آموزه های قرآنی باید رفتار های اشتباه گذشته خود را مورد بازنگری قرار دهد.

بیشتر

دستور ‌فوری رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مشکلات بیمه ایثارگران

اصفهان - رئیس جمهور به دنبال درخواست نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دستور فوری مبنی بر رسیدگی به مشکلات بیمه دی در خصوص ایثارگران و جانبازان را صادر کرد.

بیشتر

ظرفیت‌های حقوق بین‌الملل برای پیگیری پرونده ترور فخری‌زاده

تهران- ایران پرس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، موضوع ترور، رعب و وحشت از موضوعات مهم حقوق بین‌الملل بوده که در قواعد آمره حقوق بین‌الملل این موضوع مورد توجه خاص است.

بیشتر

اطلاعات دانشمندان ایرانی از طریق بازرسان بین المللی در اختیار جاسوسان قرار می گیرد

مقتدایی گفت: شاهدیم که آژانس بین المللی انرژی در برابر حقوق ملت ما شانه خالی کرده اند و همین دسترسی آنها به اطلاعات ما سبب شده بخشی از اطلاعات محرمانه کشور و مشخصات دانشمندان هسته ای در اختیار تروریست ها و جاسوسان قرار بگیرد. ترور شهید فخری زاده نیز به همین دلیل رخ داده است بعد از این حادثه غم بار باید در نوع ارتباط با کشور های غربی تجدید نظر شود.

بیشتر

مقتدایی در گفتگو با مهر: طرح لغو تحریم‌ها سطح بالایی از منافع ملی را تامین می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه آن است که ترور شهید فخری‌زاده را پیگیری حقوقی کند و مجلس نیز فعالیت‌های این وزارتخانه را در این زمینه رصد می‌کند.

بیشتر