نظارت حداکثری کمیسیون امنیت ملی مجلس بر فعالیت سفارتخانه‌های ایران

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح ضرورت توسعه دیپلماسی اقتصادی و افزایش رایزن‌های جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی یک ماه گذشته با برگزاری چندین جلسه مشترک با وزیر امور خارجه و معاونین و مدیران این وزارتخانه به دنبال نظارت حداکثری بر روند فعالیت‌های سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور است. هم‌اکنون فضای تفاهمی میان مجلس و دولت در این جهت در بالاترین سطح خود قرار دارد.

کمیته مشترک دیپلماسی اقتصادی پیگیر تفاهمات کمیسیون و وزارت خارجه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس و در راس آن کمیسیون و کمیته تخصصی ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دنبال این هستند تا بیشترین کمک را برای دستیابی به حد بالاتری از دیپلماسی به ویژه دیپلماسی اقتصادی را به دست آورند.

وی یادآور شد: ما در جلسه اخیر که با حضور آقای امیرعبدالهیان برگزار شد، به تفاهم رسیدیم که کمیته مشترک دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی، موضوعات مورد تفاهم بین کمیسیون و وزارت خارجه را رصد و بررسی کند.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: بر این اساس جلسه‌ای هم که در روزهای گذشته در محل مجلس برگزار شد و وزیر و معاونان ایشان حضور داشتند و سفرای ایران در کشورهای همسایه، چین و هند هم حاضر بودند، مباحث مهمی مطرح مرتبط با دیپلماسی اقتصادی و ضرورت افزایش این روند برای تامین حداکثر منافع ایران بود.

سیاست‌های رئیس جمهور برای دیپلماسی همسایگی اثربخش بوده است

مقتدایی اظهار کرد: افق روبه آینده بسیار روشن است، روابط ایران با کاردانی وزیر امور خارجه روبه گسترش است، همچنین سیاست‌های رئیس جمهور برای دیپلماسی همسایگی اثربخش بوده و امیدواریم روند رفع کامل تحریم‌ها و اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با جدیت به نتایج مفید برسد.

کمیته دیپلماسی اقتصادی در آینده نزدیک با تمام وزارتخانه‌ها در ابعاد نظارتی مرتبط می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم بتوانیم با افزایش تلاش‌های دیپلماتیک حد بالاتری از منافع را برای ملت ایران تامین کنیم. کمیته دیپلماسی اقتصادی برای گسترش و تعمیق این روند دیپلماتیک کاملا جدی است و با احصاء برنامه‌های وزرا در خصوص دیپلماسی اقتصادی تلاش می‌کند تا ابعاد نظارتی خود را در این جهت گسترش و گزارش‌های لازم را به کمیسیون امنیت ملی ارایه کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با تمام وزارتخانه‌ها در ابعاد نظارتی مرتبط خواهیم شد./