اجلاس بغداد؛ یک گام رو به جلو برای همگرایی در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس بغداد نشان داد وزیر خارجه ایران روحیه همگرایی و همکاری و تأمین منافع ملت ایران را در کنار دوستی و همدلی با سایر کشورها را دنبال می‌کند.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به عراق و حضور در نشست بغداد ،اظهار داشت: سفر آقای امیرعبداللهیان به عراق برای حضور در اجلاسی که تعدادی از کشورهای همسایه ایران و عراق در آن حضور داشتند درواقع یک گام رو به جلو برای همگرایی در منطقه است.

وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه آن با همکاری یکدیگر می‌توانند امنیت منطقه مهم و اثرگذار خلیج فارس و غرب آسیا را تامین کنند، به همین جهت هر نوع اجلاس و یا تشکیل جلسه ای که بتواند هماهنگی و همگرایی بیشتری ایجاد کند گامی رو به جلو و به نفع منافع منطقه محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشرو و یک قدرت نوظهور در این منطقه می تواند بالاترین حد وفاق و همکاری با سایر کشورها را در دستور کار داشته باشد و رقم بزند کمااینکه در دور جدید فعالیت وزارت امور خارجه آقای امیرعبداللهیان تلاش می‌کند تا در چنین مسیری گام های بلندی بردارد.

مقتدایی اظهار داشت: در هر صورت ایران به عنوان یک کشور محور مقاومت که طرفدار قدرت گرفتن کشور های منطقه و به حمایت از همه کشورهای همسایه است می تواند در این جهت اقدامات موثر انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: اجلاس بغداد نشان داد وزیر خارجه ایران روحیه همگرایی و همکاری و تأمین منافع ملت ایران را در کنار دوستی و همدلی با سایر کشورها دنبال می‌کند.