مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برای رشد ارتباط با همسایگان مصمم هستند

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تاکید بر ضرورت اهتمام ویژه دولت سیزدهم بر دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: دولت سیزدهم به سرعت سطح مراودات بین المللی با همسایگان را ارتقا خواهد بخشید.

نائب رئیس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تاکید کرد: یکی از دستور کار‌های مشترک دولت و مجلس بهره‌گیری از روابط دو و یا چند جانبه همسایگان است لذا این همکاری‌ها می‌تواند در ابعاد امنیتی، اقتصادی و فرهنگی و حتی تبادلات علمی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم می‌توانیم با به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های کشور‌های منطقه نسبت به بالا بردن سطح بهداشت و سلامت، علم و فناوری امنیت و حتی روند‌های اقتصادی ایران و همسایگان در قالب دیپلماسی اقتصادی گام‌های بلندی برداریم.

مقتدایی بیان داشت: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برای رشد ارتباط با همسایگان مصمم هستند.

نائب رئیس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» ضمن اشاره به پیگیری موضوعات منتهی به دیپلماسی اقتصادی در کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این کمیته در روند بررسی صلاحیت وزرا مذاکرات قابل توجهی با وزیر امور خارجه، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد کشاورزی و سایر وزرا برای گنجاندن برنامه دیپلماسی اقتصادی در برنامه‌های پیشنهادی آنان داشت که وزرا در صحن علنی بر محوری بودن دیپلماسی اقتصادی تاکید کردند.