در نحوه محاسبه حقوق از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی تجدید نظر شود

به گزارش ایسنا، متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به شرح زیر است:

«جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر رئیسی

جناب آقای دکتر مخبر

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید، افرادی در کشور هستند که بر اثر حادثه از کار افتاده شده اند و تحت پوشش بیمه می باشند. برای مثال فردی بر اثر سانحه کارگری، چشم و بینایی خود را از دست داده و  دیگر امکان کار ندارد و تعداد سنوات آن به انداره ای نیست که قابل توجه باشد و بر این اساس مستمری پایین و غیرقابل توجهی دریافت می کنند.

از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری به واسطه شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه بیش از پیش دولت محترم می باشند و در هر صورت نباید کارگر خدومی که به واسطه یک آسیب و یا حادثه کاری دیگر توان کار ندارد، امروز به واسطه حقوق اندک، دچار مشکلات معیشتی باشد و سازمانهای بیمه ای همچون تامین اجتماعی نیز در محاسبه حقوق، به آنان توجه لازم را نداشته باشد.

چون این قبیل افراد عملا نمی توانند کار دومی هم برای خود مهیا نمایند اینجانب به عنوان نماینده ملت بر این باورم که متاسفانه صدای اعتراض این عزیزان شنیده نشده و اهتمام لازم در مجموعه های بیمه ای جهت حمایت از این قبیل بازنشستگان به عمل نیامده است.

در همین راستا از جنابعالی خواهشمندم دستور لازم را جهت حمایت از این قشر عزیز صادر فرمایید تا سازمان تامین اجتماعی و در صورت لزوم سازمان برنامه و بودجه کشور، در نحوه محاسبه و میزان حقوق آنان تجدید نظر نمایند.
از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نمایم.»

انتهای پیام