قول و قرارها برای فعالیت هر چه بیشتر و جلوگیری از رکود در کارها مطرح شد

عباس مقتدایی خوراسگانی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص جلسه رای اعتماد اظهار کرد: با ارزیابی دقیق و فشرده ای که نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی انجام داده اند به نظر می‌رسد حد بسیار بالایی از اطلاعات و داده ها اکنون در اختیار نمایندگان مجلس است که می توانند بر اساس آن، ایده ها و دیدگاه‌های خود را به شایستگی مطرح کنند.

او افزود: البته چون جلسات به گونه ای برگزار شد که برای اولین بار مطابق تغییری که در آئین نامه داخلی مجلس داده شده بود همه وزرای پیشنهادی با همه کمیسیون های تخصصی جلسه گذاشتند و دغدغه های نمایندگان منتقل شد، قول و قرارها برای فعالیت هر چه بیشتر و جلوگیری از رکود در کارها با وزرای پیشنهادی مطرح شده و ایده های دو طرف یعنی نمایندگان و وزرا با یکدیگر رد و بدل شده است.

مقتدایی ادامه داد: به نظر می رسد در روز شنبه تا موقع رای گیری حداکثر هماهنگی میان مجلس و دولت برای پذیرش کابینه برقرار خواهد شد. به این معنا که اگر افراد به وزرای پیشنهادی رای بدهند با آزمودن جوانب مختلف امور اقدام می کنند و نواقصی هم که از سوی موکلین و افراد بیرون از مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفته لحاظ می شود و موضوع چند بُعدی نگاه می شود و ممکن است در عین حال که یک یا دو مشکل وجود داشته باشد اما در کلیت، کابینه مورد تایید قرار بگیرد.

او تصریح کرد: اکنون فضای عمومی مجلس بسیار دقیق تر از روزهای ابتدایی در حال شکل گیری است و مجلس این بار برای، بالاترین سطح ارزیابی های وزرای پیشنهادی برای رای اعتماد آماده می شود. مجلس آماده حمایت از دولت و انجام نظارت های دقیق از کابینه بعدی است. در این جلسات مباحث ملی، استانی و شهرستانی مطرح شده و نمایندگان در بالاترین سطح، توقعات خود را به وزرای پیشنهادی مطرح کردند. وزرای پیشنهادی نیز قول های عملی برای حل مشکلات کشور را به نمایندگان ارائه دادند. اگر چه تا لحظه شمارش آرا نمی توان با قطعیت صحبت کرد اما اکنون که جلسات تخصصی در کمیسیون های مجلس با حضور وزرا انجام شده، می توان پیش بینی کرد که کابینه آقای رئیسی از مجلس نمره قابل قبول خواهد گرفت.