دولت ایران از مذاکرات بین‌الافغانی در صورت تامین منافع افغان‌‌ها حمایت می‌کند

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به دور جدید مذاکرات دولت افغانستان و طالبان به میزبانی دوحه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست اصولی خود به دنبال تقویت کشورهای منطقه است و ایجاد صلح و ثبات را به عنوان جزئی از سیاست های اساسی اش می داند، لذا همواره به دنبال این بوده تا افغانستان از آرامش و آسایش بیشتری برخوردار باشد و همچنین از جنگ در این کشور مهم پیشگیری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود:  ایران در طول سالیان گذشته هیچگاه در امور داخلی افغانستان دخالتی نداشته؛ چرا که مسائل داخلی افغانستان متعلق به مردم این کشور بوده و هرگونه تصمیم گیری نیز بر عهده ملت افغانستان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آنچه که امروز از سوی جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود مذاکرات بین الافغانی  است و این نیز به نحوی بوده تا جریانات سیاسی متعددی که در افغانستان فعالیت دارند بتوانند با یکدیگر مذاکره کنند و نتیجه نیز منجر به آرامش افغانستانی ها شود.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی که به وحدت هرچه بیشتر افغانستان بیانجامد استقبال می کند؛ ضمنا مقامات افغانستان به صورت دوره ای برای انجام مذاکرات به کشورهای مختلف سفر می کنند و این موضوع نیز امری طبیعی است.

وی تصریح کرد: ایران و افغانستان می توانند به عنوان دو کشور همسایه به نحو مطلوبی نیازهای یکدیگر را برطرف کنند؛ لذا مذاکراتی که در خارج از مرزهای افغانستان انجام می‌شود تا جایی که منافع مردم این کشور تامین شود مورد حمایت ملت و دولت ایران هم قرار می گیرد./