مقتدایی: عربستان رفتار های اشتباه گذشته خود درباره ایران را مورد بازنگری قرار دهد

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از صلح برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، گفت: عربستان سعودی در سال های اخیر سبب شده تا نوعی شکاف میان ملت های مسلمان ایجاد شود البته برخی از کشورهای عربی به طور واضح پای اسرائیل را به منطقه باز کردند و روابط خود را رژیم اشغالگر قدس عادی کردند که این امر مورد غضب  ملت های مسلمان قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت عربستان باید سریعا رفتارهای گذشته خود را مورد بازنگری و تجدید قرار دهد. پایان دادن به کشتار مردم یمن  به عنوان یک ملت مسلمان اولین قدمی است که عربستان باید در جهت آن گام جدی بردارد.

وی تاکید کرد: وحدت میان مسلمانان و ایجاد وفاق و همدلی میان دولت های اسلامی از مهم ترین ضرورت های امروز جهان اسلام است که باید به آن توجه شود.

مقتدایی تصریح کرد:دولت های مسلمان باید توجه کنند که در شرایطی قرار داریم که عدم وحدت موجب  تسلط بیگانگان بر ملت های اسلامی شده و دولت های حاشیه جنوبی خلیج فارس باید به این نکته توجه کنند که رفتار آن ها با رژیم اشغالگر قدس بر خلاف آموزه های قرآنی است.

وی افزود: آموزه های بنیادین قرآن برای بسته شدن راه سلطه بیگانگان و کفار بر ملت های مسلمانان توسط کشورهای عربی نادیده گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیام الهام بخش جمهوری اسلامی ایران که وحدت و اتحاد میان مسلمین است باید توسط سایر دولت های عربی  پیگیری شود.

وی با بیان این که در قانون اساسی جایگاه ویژه ای برای ایجاد ارتباط عمیق با ملت های اسلامی در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: خط مشی رفتاری جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که از ملت های مسلمان و ستمدیدگان حمایت می کند و کشور های نظیر عربستان سعودی باید به آموزه های قرآنی بازگردند./