صنایع‌دستی اصفهان، گران و بدون مشتری

عباس شیردلی رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در شرایط کرونایی مشکلات زیادی ایجاد شد و در همین راستا بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شدند و تعداد زیادی هم تعدیل نیرو کرده‌اند.

او با بیان اینکه تولید صنایع دستی در اصفهان ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: مواد اولیه از جمله مس و رنگ افزایش قیمت زیادی داشته‌اند و گرانی یکی از مهمترین علت‌های کاهش فعالیت در این صنف است.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان افزود: بسیاری از کارگاه‌ها به علت شرایط بد اقتصادی، با مشکل‌های مالیاتی رو‌به‌رو شده‌اند.

شیردلی گفت: فروشندگان و تولیدکنندگان این صنف به وام نیاز دارند و ما برای این موضوع پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم.

او گفت: همچنین در این صنف ۵ سال است که هیچ شرکت بیمه‌ای فروشندگان و تولیدکنندگان را بیمه نکرده است و اکنون بعضی اعضای این صنف بدون بیمه فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان گفت: متأسفانه بعضی از ماده‌های قانونی عملی نشده‌اند و همچنان پیگیر هستیم و انتظار می‌رود مسئولان هم برای کاهش خسارت‌های ایجاد شده، اقدام کنند.

شیردلی در پایان گفت: بیشترین خسارت در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به‌وجود آمده و امیدواریم هرچه زودتر آسیب‌ها از سوی مسئولان جبران شود.