عباس مقتدایی: اصلاح‌طلبان با توهین به قالیباف و مجلس خود را بیشتر منزوی می‌کنند

گروه سیاسی فردا: اصلاح طلبان در وضعیت دشواری به لحاظ سیاسی به سر می برند. از طرفی انتخابات مجلس را از دست دادند، عمر دولت مورد حمایت آنها چند ماه دیگر به پایان می رسد و با رفتن حسن روحانی از پاستور، باقیمانده اعتبار اصلاح طلبان نیز با چالش های جدی مواجه خواهد شد چراکه آنها باید تا سالها پاسخگوی عملکرد نامناسب دولت روحانی باشند. از این رو چاره را در این دیده اند که با راه اندازی جریان تخریب و توهین علیه مجلس اصولگرا مشخصا رئیس مجلس معادلات صحنه رقابت 1400 را به نفع خود بازآرایش کنند. از این رو یک رسانه اصلاح طلب با انتشار عکسی مخدوش تلاش کرد رئیس مجلس را مورد توهین و تخریب قرار دهد.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره مطلب توهین آمیز رسانه اصلاح طلب علیه رئیس مجلس گفت: هر چقدر موفقیت های مجلس یازدهم افزایش یابد، همجمه ها بر ضد نمایندگان، هیأت رئیسه و رئیس مجلس گسترش خواهد یافت. آقای قالیباف در طول ماه های گذشته انسجام لازم در مجلس و موضوع رسیدگی به مباحث مهم را در دستورکار خود داشته است.

وی افزود: قالیباف امروز ریاست مجلسی برعهده دارد که آن مجلس سازش‌کار نیست. مجلس یازدهم مجلس کار است، در میدان حضور می یابد، از ناکارآمدی‌های دولت فرصتی برای تحقق کارآمدی می سازد. در واقع تلاش می کند ناکارآمدی های کشور را خاتمه دهد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس تأکید کرد: برخی جریانات سیاسی از رشد و نفوذ تفکر انقلابی ناراحت هستند بنابراین تلاش می کنند با انواع نمادسازی ها و یا القاء ذهنیت ها این روند رو به رشد را یا متوقف کنند یا حداقل در عرصه رسانه ای آن را مشوه جلوه دهند بنابراین به نظر می رسد این کاری که جریان اصلاحات در حال انجام دادن است بخشی از پذیرش شکست است.

وی افزود: اصلاح طلبان در حوزه مدیریت شکست خورده اند و اینک یک مدیریت کارآمد در حال نشان دادن نقاط ضعف از یکسو و برطرف کردن موانع و مشکلات از سوی دیگر است. قرائت گزارش تفریغ بودجه در مجلس نشان داد چقدر ناکارآمدی، بی قانونی، خلاف عمل کردن و عدم توجه به قانون در دولت وجود داشته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اقدام رسانه اصلاح طلب در کنار هم قرار دادن «چهره دو شخصیت سیاسی در یک عکس» را نه به عنوان یک موضوع عادی و معمولی بلکه به عنوان یک جریان خبری برای القاء ناکارآمدی و یا دگرگون سازی چهره واقعی مجلس یازدهم باید ارزیابی کنیم.

مقتدایی در پایان با اشاره به پیامدهای منفی تخریب مجلس شورای اسلامی برای اصلاح طلبان یادآور شد: اصلاح طلبان و کسانی که با حرکت رو به رشد مجلس مخالفت کنند در عمل انزوای بیشتر را نزد افکارعمومی تجربه خواهند کرد.