مقتدایی: راه نجات آمریکایی‌ها، ترک منطقه است

عباس مقتدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس در واکنش به تحرکات جدید آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس افزود، ایران با داشتن بالاترین توان دفاعی بدون واهمه از تجهیزات نظامی آمریکا، کشوری اثرگذار در منطقه است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد، خلیج فارس یک پهنه آبی متعلق به کشورهایی است که در حاشیه آن هستند و البته از نظر بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما آمریکایی‌ها دوست دارند در منطقه خلیج ‌فارس اردوگاه داشته باشند و سلطه‌گری کنند.

مقتدایی گفت، حضور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری مستقل در منطقه خلیج فارس سبب شده است، آمریکایی‌ها نتوانند به بخشی از اهداف خود در این منطقه برسند. 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، ایران به‌رغم برخی مشکلات، دارای بنیه دفاعی بومی و قدرتمند است و همین موضوع سبب شد ایران در منطقه ناامن، کشوری کاملاً امن معرفی شود که البته آمریکایی‌ها این را دوست ندارند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار کرد، اگر لازم باشد ایران در برابر آمریکا اقداماتی انجام دهد، حتما با اتکاء به توان داخلی از قدرت لازم بهره‌مند است.

آمریکا دوشنبه هفته گذشته (یکم دی) از ورود زیردریایی اتمی خود به نام «یواس‌اس جورجیا» به خلیج فارس خبر داد. //