مقتدایی در تذکر شفاهی: قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مقتدایی در جلسه علنی یکشنبه ۱۶ آبان ماه مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: متأسفانه ربا در جامعه ما به شکلی شیطانی خودنمایی می کند که باید با این پدیده مقابله جدی شود.

وی بیان کرد: چند ماه قبل مجلس شورای اسلامی مصوب کرد اهداف، وظایف و ساختار بانک مرکزی تغییر کند که این موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده اما هنوز نمی دانیم در چه وضعیتی قرار دارد و چرا فوریت پیدا نمی کند که مجددا در مجلس رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را یک سال پیش تصویب کرد و هیئت رئیسه مجلس باید بگوید آیا در اجرای این قانون نظارت کرد و آیا این قانون به نحو شایسته اجرا می شود؟

مقتدایی تأکید کرد: امنیت غذایی مردم امروز مشکل اساسی دارد به گونه ای که برخی از افراد دچار سوء تغذیه شدند و مجبورند از پسماند دیگران استفاده کنند.

وی افزود: اقتدار مجلس اقتضاء می کند که نحوه اجرای مصوبات را پیگیری کند. ما در قانون تصویب کردیم که برنج، گوشت، روغن و قند و شکر به صورت کارت در اختیار افراد ضعیف قرار گیرد اما این قانون روی زمین مانده و باید رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه باخبر شدیم خبرنگاری که خبر دریافت حقوق نجومی در بخشی از وزارت نفت را رسانه ای کرد، مورد فشار قرار گرفته و حتی از وی شکایت شده است که از وزیر نفت می خواهم به این موضوع ورود کند و باید از خبرنگاران حمایت شود.