نماینده اصفهان: هیأت رئیسه مجلس اقدامات قوه مقننه برای حل مشکلات مردم را به درستی اطلاع رسانی کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای با استناد به بند (11) ماده (22) با بیان اینکه تقریبا روزی نیست که حقوق اساسی ملت در صحن علنی مورد توجه قرار نگیرد، عنوان کرد: اگر شأن مجلس باید توسط هیأت رئیسه حفاظت شود، از رئیس جلسه می‌خواهم در جلسات هیأت رئیسه این موضوع را مطرح کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: مگر ما صدای ملت و زبان گویای مردم نیستیم؟ مگر ما مقتدرانه از شرف مردم، حراست و پاسداری نمی‌کنیم؟ اما شما در هیأت رئیسه چقدر این موضوع را اطلاع‌رسانی می کنید.

وی افزود: امروز همکاران ما در قضیه بورس بسیار بحث کردند که اموال مردم کجاست و چرا به آن رسیدگی نمی‌شود، همچنین درباره آب، برق و قبوض آن بسیار صحبت شده است ضمن اینکه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رسانده‌ایم و وزیر خارجه گفته است که مسیر مذاکرات به مسیر اصلی بازگشته اما هیأت رئیسه گزارشی درباره آن نداده است.

مقتدایی ادامه داد: ما در مجلس طرح‌هایی درباره تقویت امنیت غذایی، دامداری، طیور و مرغداری تصویب کردیم، همچنین به علت آسیب زا بودن ارز 4200 تومانی، طرحی برای کارت هوشمند در این خصوص تصویب کردیم لذا چرا این مسائل که برنامه‌ریزی شده است، به درستی توضیح داده نمی‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: مردم و افکار عمومی از ما نمایندگان مطالباتی دارند که باید از بخش اجرایی داشته باشند، ما مصوبات بسیاری برای بسیاری از مسائل همچون آب داشته‌ایم و صرفاً قوانین آن اجرا نمی‌شود، همچنین به موضوعات فرهنگیان رسیدگی کردیم و به مناطق محروم نیز پرداخته‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امروز هیچ نماینده‌ای نیست که درباره حوزه انتخابیه خود حرف نزده باشد، لذا باید توقعات مردم در بخش اجرایی طراحی شود و این موضوعات به اطلاع مردم رسانده شود.