مقتدایی: دولت بعدی پیگیر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران است

«عباس مقتدایی» نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایران پرس افزود، در بحث برجام کشورهای اروپایی فرصت های باقیمانده را از دست ندهند و باید جبران مافات کنند و آن وظیفه ای که در عهده داشتند را انجام دهند.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، دولت های غربی به ویژه فرانسوی ها ظاهرا عمد دارند که بخشی از تاریخ را نادیده بگیرند، این آمریکایی ها و کشورهای اروپایی بودند که پیمان شکنی کردند به تضمین هایشان عمل نکردند و کشور جمهوری اسلامی ایران در برجام به همه تعهدات عمل کرد.

«عباس مقتدایی» افزود، در بحث برجام کشورهای غربی نگرانند که ملت ایران مصمم تر از گذشته می خواهد بر منافع ملی خود پافشاری کند و منافع ملی را در بالاترین سطح بدست بیاورد و بر همین اساس قانون اقدام راهبردی در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد تا چارچوب ها مشخص شود .

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، اصول منطقی جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص است و عهد شکنی نمی کند ، اما اگر کشورهای غربی با فشار و تهدید و عنوان و اقسام اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک بخواهند ایران را مجبور کنند ، ملت ایران مانند سال های گذشته بر مواضع اصولی خود پافشاری خواهد کرد.

«عباس مقتدایی» افزود، جمهوری اسلامی ایران منافع ملی مردم را بر هر چیزی ترجیح می دهد و در شرایط فشار و زور تصمیم گیری نخواهد کرد، البته کشورهای غربی می دانند که جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل در منطقه است و کسی نمی تواند برای آن تعیین تکلیف کنند.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت، جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد رابطه سالم با همه کشورهاست اما غربی ها هم باید بدانند آن فشاری که به برخی کشورهای وابسته منطقه می آورند و آنها نیز تمکین می کنند، در ملت ایران جواب نخواهد داد.

«عباس مقتدایی» افزود، اگر کشورهای غربی بنای بر انجام عهد و پیمان خودشان نداشته باشند، نباید توقع بیجا از جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.