نوجوانان قربانیان بوروکراسی غیر معقول مسئولان شده‌اند

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد نبود متولی از نوجوانان گفت: از ابتدای مجلس یازدهم با صدای رسا اعلام کردم که نوجوانان متولی ندارند و باید شورای عالی نوجوانان تشکیل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 20 مکاتبه با رئیس جمهور، وزرا، کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت حقوقی رئیس جمهور، مرکز پژوهش ها و... انجام دادم و با ارائه نظرات کارشناسان بر مسئله ضرورت ایجاد متولی برای نوجوانان تاکید نمودم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه در دولت هیچ عزم و اراده ای برای این مسئله نبود. رئیس جمهور دستور خوبی داد ولی وزارت ورزش و جوانان و یکی از معاونین با نظرات غیر کارشناسی سعی کردند در انجام این کار، وقفه ایجاد کنند. در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عزمی برای پیگیری امور نوجوانان دیده نشد و مکاتبات متعدد با این مجموعه در بوروکراسی های غیرمعقول متوقف شد و ان شاءالله با آغاز دولت سیزدهم این امر با همراهی دولت منتخب پیگیری خواهد شد.

عملکرد سازمان‌ها در حمایت از نوجوانان مطلوب نیست

مقتدایی ادامه داد: نوجوانان سازمان و شورای متولی ندارند و دولت‌ها به فکر این قشر نبوده‌اند. متاسفانه عملکرد سازمان‌های متولی در حوزه نوجوان تاکنون اصلا مطلوب نبوده و بی شک به طور ویژه در دولت سیزدهم موضوع نوجوانان را پیگیری می کنیم.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان دانش آموزی، معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و... عملکرد قابل نقدی داشته‌اند و در دولت بعد نیاز به تحول جدی و اساسی در سازمان‌های مذکور داریم تا این سازمان‌ها در جامعه بیش از پیش نقش آفرین باشند.