نماینده مردم اصفهان در مجلس: مشکل مسکن خبرنگاران حل می شود

عباس مقتدایی، امروز (شنبه_ ۱۲ تیر) در جلسه بررسی مشکلات خبرنگاران که در خانه مطبوعات استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای مسائل خبرنگاران پیگیری های خوبی را در بحث بودجه داشتیم که البته رای دو سوم لازم را نیاورد. شما مدیران رسانه ها جلسات کارگاهی را تشکیل دهید تا در این کارگاه ها مسائل و دغدغه های خبرنگاران مطرح شود.

مقتدایی تصریح کرد: مسائل خبرنگاران سهل الوصول است و درباره دادن زمین به خبرنگاران پیگیری‌هایی انجام شده است. یک نماینده مجلس باید به مسائل ۱۰۲ صنف مختلف رسیدگی کند. مدیران خانه مطبوعات بدانند که نمایندگان مجلس پشت آنان خواهند بود و آمادگی گذاشتن جلسه هفتگی برای حل مشکلات خبرنگاران را داریم.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: از این بازه زمانی سه ماهه می توانیم استفاده کنیم و از مدیران فعلی استان قول همکاری برای حل مشکلات خبرنگاران را بگیریم تا مدیران بعدی در عمل انجام شده قرار بگیرند.

وی افزود: برای بحث بیمه خبرنگاران این قشر را به چند طبقه و بخش تقسیم کنیم و مشکلات هر بخش را جدا بررسی می کنیم. در بحث امنیت شغلی باید در دراز مدت با دولت بعدی همفکری کنیم و در کوتاه مدت در این باره نمی توان کاری انجام داد. اگر زودتر بفهمیم وزیر فرهنگ چه کسی خواهد شد می توانیم این دغدغه ها را مطرح کنیم.

مقتدایی گفت: مطالبات خود را به شکل منطقی مطرح کنید. هم اکنون بیش از هر زمان دیگری فرصت برای رسیدگی به مطالبات اهالی رسانه با تغییر دولت به وجود آمده است. در فضای تفاهمی می توان این موارد را رسیدگی کرد. مسئولان مربوطه پذیرفته اند که مشکل مسکن خبرنگاران را حل کنند و قول داده اند در صورت دادن زمین، وام ساخت مسکن را نیز پرداخت کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران رسانه های استان و خانه مطبوعات بر لزوم پویا و به روز کردن قانون مطبوعات، دادن طرح به مجلس برای اصلاح ماهوی قانون مطبوعات، از جنس رسانه بودن وزیر ارشاد، داشتن نظام صنفی موثر برای اصحاب رسانه، احیای نظام صنفی مطبوعات، حل مشکل مسکن خبرنگاران و داشتن ثبات شغلی این قشر تاکید کردند.