نماینده مردم اصفهان در مجلس خواستار شد؛ برخورد منطقی و عادلانه فدراسیون فوتبال با تیم‌ها

عباس مقتدایی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با رأی صادره کمیته انضباطی به سود سایپا که منجر به سقوط ذوب‌آهن و حضور در منطقه سقوط جدول لیگ برتر شد، اظهار کرد: مسئله مهم این است که باید همه تلاش کنند تا موضوعاتی که ابعاد فنی و حرفه‌ای دارد به مسائل سیاسی و یا موضوعات غیر فنی آلوده نشود، موضوع تیم‌های فوتبال یک موضوع فنی است که همه باید تلاش کنند تیم‌ها تقویت شوند، نباید بخشی‌نگری کرده و ناعادلانه و غیرکارشناسی صحبت کنیم، باید به جای گمانه‌زنی عدالت را به عنوان محور قرار دهیم.

وی افزود: در صحبت هایی که با برخی از مسئولان ذوب‌آهن داشتم بر تقویت شرایط ذوب آهن و ارتقا ورزش استان تاکید کرده و آنها نیز اظهار داشتند در حال برنامه‌ریزی هستند. اعتقاد دارم نباید ضعف و یا کاستی‌هایی که در نتیجه مدیریت و مربیگری از قبل وجود داشته را کتمان کرد. در ابتدای فصل باید کارهای مهمی انجام می‌شد تا در هفته‌های پایانی کار به اما و اگر نرسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: البته با برنامه‌ریزی هایی که در حال انجام است، پیشرفت‌هایی مشاهده می‌شود و امیدواریم بتوانیم با تقویت بیشتر تیم‌های اصفهانی شاهد رونق دوباره ورزش در استان باشیم، با توجه به اینکه ذوب‌آهن باسابقه و تجربه است می‌تواند در آینده با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر وضعیت بهتری پیدا کند.

مقتدایی اضافه کرد: نکته مهم این است که در آخر فصل برخی از بی‌اخلاقی ها مشاهد می‌شود، در حالی که ما تاکید می‌کنیم که سازمان لیگ و کمیته مربوطه باید این نکته را به عنوان یک بحث ورزشی بررسی کنند و با رویکردهای جانبدارانه با آن برخورد نکنند.

وی تاکید کرد: موضوعات ورزشی مرتبط به استان اصفهان را با دقت بررسی کرده و هر جایی که احساس کنیم روند از مسیر ورزش به سمت جانبداری های بی‌منطق عبور کرده، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در این زمینه که مطالبات هواداران تیم‌ها مورد توجه قرار گیرد، مجلس حساسیت‌های لازم را دارد و دوست داریم ورزش استان ها رشد کرده و از همه تیم‌های استانی حمایت لازم را انجام خواهیم داد. اخیرا پس از مکاتباتی که با نمایندگان مجلس شده، فراکسیون ورزش مجلس نیز مکاتباتی را با وزارت ورزش و فدراسیون انجام داده که طی آن خواسته شده تا عدالت را در نظر بگیرند، البته موارد مشابه این تخلفات در دنیا و حتی ایران سابقه داشته است که در نتیجه بی توجهی و یا اهمال مربی و ناظر بازی و حتی خود بازیکنان به وجود آمده است. در حال حاضر فراکسیون ورزش مجلس به موضوع ورود کرده و دنبال این است که بی عدالتی رخ ندهد.