حل اختلاف نظرها ی قانون جدید ثبت نام انتخابات با جلسه مشترک

عباس مقتدایی در نشست برخط انتخابات ۱۴۰۰ و بررسی مسائل روز، با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای نگهبان به وزارت کشور گفت: ابلاغیه اخیر، بر اساس سیاست‌ کلی انتخابات بوده و رئیس‌جمهور به این نکته توجه نکردند که تفسیر قوانین موجود مجلس به عهده رئیس‌جمهور نیست و مجلس شورای اسلامی، وظیفه تفسیر قوانین عادی را بر عهده دارد.
وی افزود: اگر دولت بنای همکاری و هماهنگی با سایر قوای کشور را داشت، این اختلاف نظر‌ها خیلی راحت‌تر حل می‌شد و دلیلی نداشت که رئیس‌جمهور، مطالبشان را از تریبون بیان کنند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست اکثریت نمایندگان برای حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات گفت: نمایندگان بر اساس توانایی آقای رئیسی در متحد کردن نیرو‌های انقلاب، استفاده از ظرفیت وی برای رشد و شکوفایی کشور و حل مشکلات ازوی برای حضور در انتخابات دعوت کردند.
مقتدایی در توضیح فرایند بررسی اعتراض به رد صلاحیت‌ها در انتخابات شورا‌های شهر و روستا گفت: محتوای همه پرونده‌های افراد معترض بررسی شد و اقدامات لازم صورت گرفت.
وی همچنین گفت: شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی مجلس با هوشیاری بر مذاکرات وین نظارت می‌کنند و پیگیر احقاق حقوق ملت ایران هستند.