عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان: دلایل رد صلاحیت به داوطلبان اعلام شده است

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره رد صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان و از جمله اعضای فعلی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با دقت و با رعایت همه مفاد قانونی، انصاف و عدالت اعتراض‌هایی را که به این هیات واصل می‌شود بررسی می‌کند.

وی افزود: اسامی افرادی که مجوز لازم را برای رقابت در انتخابات نگرفته‌اند فهرست شده است و دلیل رد صلاحیتشان به صورت محرمانه به آنها اطلاع داده می شود. البته این افراد می‌توانند به رأی هیات اجرایی و نظارت در مهلت قانونی اعتراض کنند و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان که از روز گذشته- ۱۰ اردیبهشت جلسات خود را آغاز کرده است حق ورود به موضوع را دارد و پرونده‌های افراد رد شده را با دقت بررسی می‌کند.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان، گفت: این هیات مستنداتی را که در پرونده‌ها موجود است مورد لحاظ قرار می‌دهد تا حقی از افراد و از سویی دیگر حقی از جامعه ضایع نشود. افرادی که صلاحیت انجام کارهای مهم در سطح شهرستان را نداشته باشند اگر در مسند کار قرار گیرند به شهر و جامعه آسیب خواهند زد. همچنین افراد و آحاد شهروندان سرمایه‌هایی هستند که باید از آنان حراست شود و استعدادهای آنان در جهت حل و فصل موانع و مشکلات شهر و روستا مورد استفاده قرار گیرد.

مقتدایی ادامه داد: با چنین رویکردی در هیات عالی نظارت تلاش می‌کنیم تا کوچک‌ترین جوانب امر را بررسی کنیم و در عین حال روند رسیدگی به شکایات آسیبی به کلیت شوراها وارد نکند. قانون مقرر کرده که هیات های اجرایی و نظارت از چه اختیاراتی برخوردارند و حق اعتراض برای داوطلبان رد صلاحیت شده از سوی این دو مرجع نیز محفوظ است و می‌توانند به رد صلاحیت خود اعتراض کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها هنوز تمام نشده است و مراحل رسیدگی به شکایات در هیات نظارت بر انتخابات استان در حال رسیدگی است و نباید در این باره پیش داوری کرد. فقط این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که کسانی که در نهایت رد صلاحیت می‌شوند و رد شدن آنان از سوی هیات عالی نظارت بر انتخابات استان تأیید می‌شود قطعاً کسانی هستند که صلاحیت حضور در انتخابات شوراها را ندارند، اما می‌توانند در عرصه‌های دیگری به غیر از شوراها متناسب با توانمندی‌های خود در خدمت کشور و جامعه باشند.

انتهای پیام