رئیس جمهور حرف‌های دو پهلو نزند

عباس مقتدایی درباره موضع رئیس جمهور در خصوص تلاش عده ای برای مقابله با برداشتن تحریم ها گفت: ترجیح می دهم اینگونه برداشت کنم که خطاب رئیس جمهور به خارجی ها و نه داخلی ها است. اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم باید بگوییم این حرف ها در شرایطی مطرح می شود که ممکن است برخی از افراد در داخل تحلیل های دیگر نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور همه به دنبال این هستند که اقدامات راهبردی انجام دهند تا تحریم ها و فشار تحریم ها متوقف شود، اظهار کرد: مجلس یازدهم خیلی تلاش کرد تا خاتمه تحریم ها را شاهد باشیم چون بخشی از امتیاز دهی هایی که در سال های گذشته انجام شده بود، توقعی برای کشورهای قلدر بین المللی ایجاد کرده بود که ایران فقط باید امتیاز بدهد و حقی برای گرفتن امتیاز ندارد و مجلس با مصوبه اخیر خود این روند را متوقف کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تصریح بر اینکه مجلس یازدهم که برآمده از خواست ملت ایران است، هرگز منافع ملت را فدای رویاها نمی کند، اظهار کرد: تکیه کردن به حرف ها و احتمالات طرف های خارجی در شان ملت ایران با سابقه تمدنی هزاران سال و دارایی های قدرتمندی که دارد، نیست.

وی بیان کرد: ملت با سابقه و تجربه تاریخی که در دفاع از سرزمین های خود از جمله دفاع مقدس دارد و یک وجب از خاک کشور را به دشمنان نداد، توانایی این را دارد که تحریم ها را به سرعت خنثی کند.

مقتدایی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی حرف های دو پهلو نزند زیرا این حرف ها جز ایجاد کدورت ثمری ندارد و قطعا نمی توان از این حرف ها، راه حلی برای مشکلات کشور درست کرد و نباید فراموش کرد مجلس شورای اسلامی مسئولیت نظارت دارد.