فرانسه همچنان دنباله روی سیاست‌های آمریکاست/ مذاکره جدیدی درباره برجام انجام نخواهد شد

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، با اشاره به درخواست برخی از کشور‌های اروپایی برای اضافه شدن عربستان به مذاکرات هسته‌ای با ایران اظهار کرد: اظهارات برخی از دولتمردان کشور‌های اروپایی برای اضافه شدن عربستان به مذاکرات برجام نشان می‌دهد که جریانی در غرب وجود دارد که نمی‌خواهد ایران به صورت مقتدر در عرصه بین المللی فعالیت کند.

وی افزود: برجام سندی بود که منتهی به تعهداتی شد و ایران نیز به این تعهدات عمل کرد، اما غربی‌ها آن را نادیده گرفته و بدعهدی‌های خود را ادامه دادند.

مقتدایی تاکید کرد: مطرح شدن نام عربستان برای اضافه شدن به توافقات هسته‌ای نشانگر این است که برخی کشور‌ها مانند فرانسه استقلالی از خود در سیاست خارجی ندارند و همچنان دنبال روی سیاست‌های آمریکا هستند، اما نه مذاکره جدید و نه جلسه جدیدی درباره برجام انجام نخواهد شد و باید طرف‌های غربی به تعهداتی که قبول کرده بودند پایبند باشند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بهتر است عربستان نیز به بدنه جهان اسلام برگردد و به آرمان‌های فلسطین عمل کند، این کشور باید به برنامه‌های خود که در جهان اسلام تفرقه انداخته است خاتمه داده و دست از کشتن ملت مظلوم یمن بردارد تا در کنار ایران به رسالت تاریخی خود عمل کند.