جلسه کارگروه بررسی مسائل حوضه زاینده رود تشکیل شد

به منظور پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان و احیای رودخانه زاینده رود، در تاریخ 99/10/18 جلسه ای در محل سالن جلسات اداره کل دیوان محاسبات استان اصفهان با حضور دکتر مقتدایی منتخب مجمع نمایندگان استان، هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و تنی چند از متخصصین و فعالین آب و محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه، مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده رود مروری شد و نقش نهادهای ملی و استانی برای احیای زاینده رود مورد توجه قرار گرفت.

دکتر مقتدایی بر هماهنگی و استفاده از ظرفیتهای صنف کشاورزی  و متخصصین و دستگاههای اجرایی با محوریت مجمع نمایندگان استان، برای اجرای مصوبات و پیگیری مسائل آب تاکید کرد و از حاضرین خواستن در این راستا تلاش نموده و ضمن حضور در جلسات دوره ای و مدون کمیته آب مجمع نمایندگان، به اجرای مصوبات و ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات مربوط به حوضه زاینده رود، مساعدت کنند.

در ادامه این جلسه، آقای اسفندیار امینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان، عنوان کرد: قریب یک دهه تلاشهای نمایندگان محترم مجلس، دستگاههای اجرایی و تخصصی مرتبط، دانشگاهها و محققین، صنف کشاورزی و سایر فعالین آب، محیط زیست و کشاورزی برای احیای مجدد رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی  و حل مشکلات کشاورزان و آب استان، منجر به اتخاذ مصوبات و راهکارهایی در این زمینه شد، لیکن در عمل بخش کشاورزی؛ قبل و بعد از مصوبات، تغییرات محسوسی که حاصل اجرای این مصوبات باشد را مشاهده ننموده ایم و دلیل اصلی آن، عدم اهتمام جدی و هماهنگ مسئولین و نمایندگان استان برای پیگیری اجرای مصوبات در داخل و خارج استان است.

امینی ضمن ابراز گلایه از اینکه قریب یک دهه از تصویب این مصوبات می گذرد  و کارگروه و یا ستاد و یا کمیته ای ویژه اجرای این مصوبات در استان تشکیل نشده است، از نماینده محترم مجلس، تقاضای ورود به موضوع و عملیاتی شدن این مصوبات را نمودند و در ادامه نیز گزارشی از  تدوین و دسته بندی قوانین و مصوبات با تفکیک موضوعی و دستگاه اجرایی داخل یا خارج استانی را ارائه کرد.

در ادامه آقایان دکتر مهدی بصیری؛ دکتر ناصر حاجیان، مهندس افلاکی، نیلفروش زاده، کاظم محمدی و حسین محمدرضایی نقطه نظرات خود را در خصوص موارد مرتبط با آب ارائه نمودند و مواردی را جهت پیگیری، به تصویب رساندند.